Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Advertisement

Keikhlasan Itu Sukar Tetapi Mendamaikan

Keikhlasan, dari kata ikhlas.. senang nak sebut tapi tak dapat dirasa. Orang lain pun keliru nak menilai apatah kita sendiri yang cipta. Ramai orang boleh kata ikhlas, tapi nak wujudkan ia tu yang perit dan pedih. Terutama apabila saat kita diuji.

Keikhlasan itu tidak nampak & ia tak perlu ditunjukkan. Allah akan menampakkan hasil dari keikhlasan itu. Orang yang ikhlas kepada Allah seperti orang yang berjalan diatas pasir tidak terdengar suara langkahnya akan tetapi terlihat bekas jejaknya. (Ibnu Mas'ud).

Keikhlasan Itu Sukar Tetapi Mendamaikan

Keikhlasan Itu Sukar Tetapi Mendamaikan


Keikhlasan boleh membuat amal yang kecil bernilai besar. Ikhlas itu sangat powerful. Jika kita ikhlas melakukan sesuatu perkara, dgn izin Allah swt kita akan memperolehi keberkatan dariNya. 

Jika hati sudah tertawan dangan rasa ikhlas, sejahat apapun orang lain menyakiti, hati kita tak akan merasa sakit lagi. 

Tiada ubat yang dapat sembuhkan sakit hati kecuali keikhlasan. Bintik hitam dimuka lebih baik daripada bintik hitam dihati kerana Allah tidak pandang rupa kita, tetapi Allah pandang hati kita.

Berdoalah dgn penuh keikhlasan. Jangan hanya sebut dilidah tanpa keinginan yg kuat dlm hati.

Ya Allah, jadikanlah aku di antara orang-orang yang apabila berbuat baik mereka gembira dan apabila berbuat jelek mereka meminta ampun... Aamiin..
 
Inspirasi Kehidupan - Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA.

Post a Comment

0 Comments

close