Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Advertisement

Dugaan Untukmu Bukan Suka-Suka, Ada Sebab Dan Hikmahnya!

Dugaan Itu bukan sengaja. Dugaan Untukmu Bukan Suka-Suka, Ada Sebab Dan Hikmahnya! Merenungi perjalanan selama ini ada tak yang akhirnya engkau syukuri sekarang ini? Mesti ada, kan? Dahulu engkau ragui, tangisi dan benci apa yang kamu terima. Kamu salahkan semuanya hinggakan pada satu tahap engkau bertanya kepada Allah. "Kenapa mesti aku yang kena hadap semua ini??"

Lihatlah sekarang. Siapa engkau setelah diuji?

Tiada apa yang Tuhan letakkan dalam takdir jalan hidupmu itu semata-mata hanya kerana takdir tertulis melainkan ia dirancang dengan tulus kasihNya. Mungkin kau tak suka pada pandanganmu tetapi itu yang terbaik di sisi Allah.

Dugaan Untukmu Bukan Suka-Suka, Ada Sebab Dan Hikmahnya!

Dugaan Untukmu Bukan Suka-Suka, Ada Sebab Dan Hikmahnya!


Tuhan dah susun cantik setiap sesuatu untuk kita. Dari jodoh, ajal dan maut, Tuhan dah susun. Termasuklah dugaan yang kamu sedang lalui sekarang ini.

DIA yang tentukan nak letak kamu di jalan itu. Tuhan letak kamu di jalan itu bukan suka-suka melainkan ada sebab, ada hikmah! 

Jangan bandingkan hidupmu dengan hidup orang lain yang kaya. Jangan pula melihat ujian orang yang berbeza-beza. Ianya tak akan habis-habis. Tapi bandingkan ibadahmu dengan ibadah orang-orang yang bertakwa. Dunia ini sementara je, akhirat la yang kekal selamanya.

Jika engkau tahu betapa kasih Allah itu tak bertepi walau berulang kali engkau tewas dalam nafsumu tetapi DIA tetap di sisi, menanti dan menunggu engkau datang kepadaNya mengaku khilaf dan bertaubat. Walau sekadar engkau berkata, "ampuni aku, ya Allah..."

Luruh segala dosa nista yang membelenggu, diganti ehsan dariNya yang tak bertepi.

Nikmat TuhanMu yang mana lagi nak engkau dustakan??
 
Inspirasi Kehidupan - Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA.

Post a Comment

0 Comments

close