Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Advertisement

Senyumlah! Seindah Nur Di Wajahmu

Senyumlah! Seindah nur cahaya. Senyumlah semanis mungkin kerana senyum yang ikhlas itu mendapat ganjaran pahala sedekah. Bak kata orang, sedekah yang tak memerlukan modal adalah senyuman ... 

Mulakan pagi kita dengan senyuman nescaya ianya akan memberi kepada kita rezeki dan keberkatan. Kita tidak kaya, sebab itulah Allah bagi kita sebuah senyuman supaya kita boleh bersedekah.

Senyumlah! Seindah Nur Di Wajahmu

"Sedekah itu menghapuskan kesalahan sebagaimana air memadamkan api"
(HR. At Tirmizi).

Cubalah belajar senyum, In Shaa Allah senyum itu akan menjadi penarik kepada rezeki. Setiap kali kita tersenyum, itu adalah Hadiah Terindah bagi orang yang melihatnya.

Senyum tidak perlu kata apa-apa, syukuri segala nikmat Allah untuk kita hari ini. Senyum adalah cara untuk menyelesaikan banyak masalah & diam adalah cara untuk menghindari diri dari banyak masalah.

Biarlah senyum kita mengubah dunia dan jangan pernah membiarkan dunia mengubah senyuman kita.

Percayalah dengan senyuman yang ikhlas dapat membuat orang lain ikut tersenyum sama.

Ya Tuhanku, jadikanlah nur cahaya Nabi Yusuf kepada wajahku, bagi siapa yang melihat (memandang) akan menjadi kagum serta cinta kasih kepadaku. Aamiin..

Semoga segala coretan ringkas memberi manfaat kepada semua. Senyumlah.. agar orang tahu yang engkau syukuri apa yang engkau terima. 
Inspirasi Kehidupan - Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA.

Post a Comment

0 Comments

close